marți, 29 octombrie 2013

TRAMBITA PITICULUI

TRAMBITA PITICULUI 

Am citit prin carti si pe net despre Trambita Piticului , Cantharellus cornucopioides , cu mult inainte sa o descopar si in padure .
Eu merg de regula la ciuperci cu Gelu , un prieten care dealtfel mi-a si inoculat "microbul" . Si deodata am vazut-o :
- Gelu , uite Trambita Piticului !
- Da... Ce-i aia ? Nu am vazut in viata mea asa ceva .
Si am cules o gramada , el deloc convins ca ar fi buna la ceva , dar de' , eu eram sefu' .
Si de atunci am tot cules-o , zile la rand , am inceput sa o uscam , am construit si uscator special pentru ea . Acum gata , e pe terminate , adica mai este , dar e imbatranita . E o delicatesa , varianta autohtona a urechilor de lemn chinezesti , din pacate foarte putin cunoscuta si culeasa . Cred ca cel mai bine si pamfletar e descrisa situatia ei intr-un articol pe care l-am gasit in Ziarul Financiar :
http://www.zf.ro/ziarul-de-duminica/trambita-piticului-2876967/


Si aici , alaturi de Lepista Nuda , eu le zic Violete mari , si Laccaria Amethystina ( Violete mici ) , ambele comestibile ,foarte bune , iarasi prea putin cunoscute .



Un comentariu:

  1. ce mult seamana cu urechile de lemn!! Nu credeam ca la noi cresc asemenea delicatese...

    RăspundețiȘtergere