sâmbătă, 12 iulie 2014

Boletus regius

Boletus regius , sau hribul domnesc .

Am iesit ieri cu Gelu dupa ciuperci, dupa mai multe zile in care a plouat intr-una . Am plecat la cautat Craite , stiam noi un loc , dar era cam mult de mers pe jos . Si cand am ajuns , ne-a prins ploaia ! Am inspectat la repezeala zona , am gasit niste exemplare foarte mari din Boletus Luridus , Hribul Vrajitoarei , dar cred ca erau Boletus Luridiformis , e varianta cu piciorul mai gros si mai rosu , sper sa nu ma insel .



Si cand am ajuns acasa , am vazut ca aveam in cos un Boletus Regius , destul de rar , cred ca l-a pus Gelu si eu nu mi-am dat seama . 


Am mai gasit unul , anul trecut , in alta zona .


Arata diferit , dar e aceeasi ciuperca , sper sa nu ma insel , dar acum am inca voie , sunt autodidact , dar peste cateva luni nu mai imi pot permite sa gresesc , ca o sa fiu 'profesionist ' , pentru ca merg la un curs de ciupercar !!! De abia astept .


2 comentarii:

  1. Salutari calde de la Buc. Din intamplare am dat peste blogul dvs. Candva stiam de el.Dar acum mai aduc ceva completari la cartea cu ciuperci din flora Romaniei, care este epuizata de cca 3 ani. Abia acum am o promisiune ca o sa fie reeditata, dar ca sa nu avem discutii cu vechea Editura va trebui sa schimbam titlul, coperta, fotografiile etc. si eu mai aduc si completari. Sanatate si sa auzim de bine. www.totuldespreciuperci.blogspot.ro , tudor.ioana.735@facebook.com

    RăspundețiȘtergere
  2. Daca va pot ajuta cu fotografii, mi-ar face mare plăcere.

    RăspundețiȘtergere