luni, 14 iulie 2014

DALDINIA CONCENTRICA - ciuperca de carbune

DALDINIA CONCENTRICA  

O multime de ciuperci noi la iesirea de ieri ( am material suficient pentru multe postari ). 
Aceasta nu am vazut-o nici macar in carti , nu am vazut-o niciodata , dar cu softul de recunoastere a ciupercilor Rogers Muschroom , am identificat-o imediat .
Creste pe lemn mort , si nu e comestibila . Este tare , casanta , ca un glob ,  poate fi folosita cu rol decorativ . I se mai spune si ciuperca de carbune . 
Arata foarte interesant in sectiune , de acolo ii vine si numele , e formata din straturi concentrice si intre straturi are un lichid uleios . Cand se usuca , devine ca un carbune , intretine arderea ,  am vazut pe youtube un clip cu un tip care aprindea focul folosind aceasta ciuperca .







Un comentariu: