sâmbătă, 21 iunie 2014

Lingurita zanei

Ganoderma Lucidum sau popular - Lingurita zanei .

Am iesit azi la padure , fara prea mari sperante sa gasim ceva ciuperci . Am iesit si in zilele trecute si in afara de iutari ( despre care cred ca nu am scris inca ) , nu prea era nimic .
Asa ca iesirea de azi a fost  mai mult una " de recunoastere".
Dar am avut o mare surpriza . Am gasit Lingurita zanei !!! , pe care o stiam numai din carti .
Nu este o ciuperca comestibila , dar are o mare valoare medicinala , cred ca e una din cele mai apreciate ciuperci in medicina traditionala orientala , e si cultivata in scopuri medicinale . 
In unele locuri din Romania i se mai spune si Lingurita Maicii Domnului si se spune ca cine o gaseste este iubit de Dumnezeu .
O simpla cautare pe net si gasiti o gramada de recomandari despre aceasta ciuperca medicinala .
Am gasit-o in diverse stadii de dezvoltare . Este de fapt o iasca , creste pe trunchiul copacilor , iar palaria parca e lacuita . 










Si ultima gasita , trebuie marita imaginea ca sa se vada , dar am lasat poza asa , pentru frumusetea buturugii unde a crescut .



La cele tinere am pus semne , sa mai mergem sa vedem cum se dezvolta , pe cele mature le-am luat si le-am pus la uscat , sa vedem cum le folosim .

5 comentarii:

  1. Una din cele mai vechi ciuperci medicinale cu proprietati miraculoase asupra organismului uman,foarte buna in afectiuni de genul hepatitelor,hipertensiune arteriala,stare de epuizare nervoasa si stres,imunostimulator etc.
    Am mai auzit ca exista o anumita cafea ce contine ganoderma si este foarte apreciata de catre consumatori pentru ca stimuleaza gandirea si combate semnele de epuizare si oboseala psihica,imbunatateste digestia,sistem respirator si multe altele.Mai stiu despre ea ca poate fi preparata si acasa,un fel de "bitter suedez" doar din aceasta ciuperca!
    Reteta ar suna cam asa: se intalnesc cativa "ciupercari profesionisti",se gaseste ciuperca in functie de norocul cautatorului,se taie feli si se face o infuzie cu apa fierbinte timp de 2 ore,rezultatul va fi un lichid amar de culoare inchisa in functie de concentratia extractului,cel putin asa stiu eu...Se mai pot face si extracte cu alcool,ceaiuri...
    Avand in vedere denumirea veche a ciupercii"ganoderma nemuririi" sau elixirul vietii sunteti foaaarte norocos ca ati gasti-o !

    RăspundețiȘtergere
  2. Va rog sa dezvoltati daca se poate subiextul despre Ganoderma si anume cum se prepara bitter suedez din aceasta ciuperca.

    RăspundețiȘtergere
  3. Care ar fi prețul corect pt 100g uscate (autohtone)?

    RăspundețiȘtergere
  4. inseamna ca si eu sunt o norocoasa ca am gasito dar as vrea so prepar pentru mine dar nustiu nici o receta cine stie scrietio de a o putea folosi .multumesc mult

    RăspundețiȘtergere