marți, 29 octombrie 2013

Cele mai ciudate ciuperci pe care le-am gasit pana acum .

Cele mai ciudate ciuperci pe care le-am gasit pana acum .

Clathrus Archeri

- Ce-i aia acolo jos ?
- Nu stiu , vreun plastic .
Ca doar nu ne gandeam ca poate fi o ciuperca .
M-am aplecat , i-am facut poza , si ca de obicei , am mirosit-o !!!
Ce gresala , am crezut ca mor !!! Un miros de cadavru , ceva ce nu se poate descrie .
Cand am ajuns acasa , am cautat-o pe net , si am gasit-o . Se cheama : Clathrus Archeri si in stadiu tanar , in ou , e considerata o adevarata delicatesa . Mirosul o ajuta la mutatia sporilor (scoamele negre). Atrage mustele care raspandesc astfel sporii .

Completez postarea cu un exemplar de Clathrus Archeri pe care l-am gasit anul acesta , la mijlocul lunii mai .



Inca una Xylaria longipes , degetele mortilor , asta am gasit-o la ultima iesire , duminica .

4 comentarii:

  1. Am ramas dator cu numele in latina al ciupercii caracatita : Clathrus archeri .

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua...imi pare rau ca am gasit destul de tarziu Blogul dvs...am trimis spre publicare un articol despre Clathrus archeri si zona dvs ar fi cea mai sudica eu identificand-o in 2 noi locatii M tii Bargaului si Gurghiului afara de Maramures unde e data de Marta BERES

      Ștergere
    2. As fi foarte bucuros daca pot sa va ajut in munca dumneavoastra de cercetare cu informatii din zona .

      Ștergere
  2. Aici , in zona , am mai gasit-o si anul acesta , la vreo 30 de km departare de primul loc , pe la mijlocul lui mai , cand cautam bureti galbeni . Si prima data si a doua oara , am gasit-o sub stejari tineri . Completez aceasta postare cu poza de anul acesta .

    RăspundețiȘtergere