marți, 29 octombrie 2013

AMANITA MUSCARIA

AMANITA MUSCARIA

Sau muscarita , am aflat de la un padurar ca se numeste asa pentru ca daca pui un pic de zahar pe o palarie de muscarita , te scapa de muste !
Cand am vazut-o prima data , stiam multe despre ea , stiam sa o identific in teorie .
In ziua aia am fost trupa mare la ciuperci . Eu , Gelu , si fetele . Si cum noua ne place sa mergem singuri "le-am pierdut" . Dar nu am facut nici 100 de metri , ca ne striga :
- Hei , veniti aici ca e plin de Craite !
Nu prea era loc de Craite ( Amanita cesareea) , si am banuit ca e si o diversiune sa ne faca sa stam langa ele , asa ca nu le-am raspuns .
Ele din nou :
-Haideti mai , cu cosurile aicea , ca e plin de craite !
Ne-am dus , ce sa facem , si cand ne-am apropiat , am vazut din prima ca nu sunt Craite .
Ele erau super incantate , aveau bratul plin , si nu le-a venit sa creada ca nu sunt bune .
Pana nu le-am tinut o lectie despre diferentele dintre Craite si Muscarite , si anume , diferenta principala , si care ramane tot timpul vizibila , este ca Craita are lamelele , piciorul si inelul tot timpul galbene , iar Muscarita le are albe . Pentru ca vedeti , am uitat sa spun , ca am fost la ciuperci dupa multe zile de ploaie . Iar scoamele de pe muscarita au disparut aproape in totalitate , iar culoarea rosie specifica , s-a transformat intr-un portocaliu ca al Craitelor . Deci repet , ciupercile nu sufera nici un fel de mutatii !! Dar in anumite conditii , pot sa inceapa sa arate ca unele comestibile . Asa ca mare grija .


2 comentarii: