duminică, 18 mai 2014

Au aparut buretii galbeni !!

Dupa atatea zile ploioase am fost sigur ca la iesirea asta o sa gasim cevaciuperci prin padure .
Telul a fost sa gasim pastravi de nuc , stiam un loc din toamna trecuta , si m-am gandit ca daca a aparut iasca galbena , trebuie sa gasim si pastravi de nuc . Din pacate nu am gasit , dar am gasit primii bureti galbeni !! Cantharellus cibarius .
Si nu in locurile pe care le stiam noi , ci intr-un loc pe care ni l-a divulgat un localnic din Fardea . Si tot el ne-a dat cateva informatii despre zbarciogii pe care i-am tot cautat si nu i-am gasit . Localnicii le spun Smarje si se gasesc in padurile de lemn moale :tei , plop , cires . Doar ca anul asta nu s-au prea facut pentru ca nu a fost zapada .
Dar sa revenim la buretii galbeni . Am gasit cativa , de vreo doua tocane , pe un loc plin de muschi , iar galbenul buretilor pe verdele muschiului era un adevarat spectacol .




Intre ei am gasit buretele asta , care nu seamana deloc cu un burete galben , dar nu am reusit sa il identific , cu toate ca am rasfoit toate cartile si programele mele de identificat ciuperci .
O sa mai iesim si in zilele urmatoare , sa culegem si sa punem cativa si la uscat .

Un comentariu: